Vi går mot ljusare tider!

Snart är det midsommar. Vad ska ni göra då?
Själv ska jag göra precis det jag gör idag. Med den enda skillnaden att jag sitter vid medelhavets strand och stjälper i mig både det ena och det andra.
Ni som stannar kommer säkert att få det bra i det nollgradiga, snålblåstvänliga och lika muntra Sveaborg.
Betala era skatter och räkningar, gör det och le till Anders Borg.
Själv har jag gjort klart med mitt och borde få en gata uppkallad efter mig, Moffaeksgata numero uno.
Detta efter att betalt förmycket skatt genom åren.
Jag förväntar mig drömvinsten på Lotto nu på Onsdag, då tar jag allt på ett bräde.
Stoppar det i fickan och kör järnet till Gdansk för att öla upp en hundring eller två, fortsätter genom Europa tills mitt sommardäck är slut och vi fortsätter i en TAxi tills vi landar i en sandbank där vi investerar i kameler.
Hittar en oas och beblandar oss med Nomader från Egypten för affärer.
Så kan det gå, när hela världen är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0