Besiktning av bil

Så här var dagen vid besiktningen av en bil som jag inte äger men har, men inte kör, ägs av sonen men står på farsan.
Vi sitter och softar vid besiktningen, jag, farsgubben och cabben. Cabben är bilen asså.
Recab,
"Åka tunnelbana,
Jag e en looser baby,
För jag har inget körkort."

Men så när allt kommer till och bilen skall in, kör en galenpanna in bilen.
Det blir en tvåa direkt.
Registreringsskylts lampan lyser ej.
Ohoj, ohoj.
Tredje året i rad...

Sneda pedaler, inga ljus.
Bilen bör granskas än en gång.

Väl klara för en åktur.
Farsgubben skulle skjutsa mig hem, i Cabben som hade automatisk växellåda.
Vid en rondell, jag honom uppmärksammade att snuten låg hack i häl.
Varpå fargubben, snubblade på bromsen då han trodde han växlade upp.
Tvärnit, likså för farbro blå.

Ett tjugotal meter eller så,blev det stopp och blås.
Du borde ta de lungt med handbromsen sa farbro blå.
Inge sprit i kroppen.
Sen var det bar och gå på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0