Människa? Jag?, Vi?

Funderar, förvirrad, dansar jag fram i min dröm.
Vet ej ifall dag har blivit natt eller om allt är helt tvärtom?
Har ej sovit på flera hundra minuter.
Det verkar så lätt att bara göra så.
Babyoutfit för idag har jag glömt att posta.
Babyoutfit för imorgon  får ni läsa i Storstadstidningen.
För nu ska jag sova!
I två dygn och lite till.

Nästa år kanske vi klarar en Babyvaka i en hel två dagars utflykt.
Men om vi väntar till året efter, då är han stor och skiter kanske på toan.
Väntar vi till året efter det kanske han cyklar själv och svär och så.
Väntar....

Kanske det ändå är lättare när dom är små och bara skriker för mat och en rejäl dump?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0